رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه باید خیرین را بشناسیم و خیرسازی کنیم، گفت: ما باید این بستر را فراهم کنیم و با کادرسازی و تربیت نیرو حوزه‌های علمیه را تقویت نماییم.

خیر سازی در توسعه و تقویت حوزه های علمیه موثر است

به گزارش «قدس آنلاین»،  اولین همایش بزرگداشت و تجلیل خیرین حوزه‌های علمیه خواهران کشور صبح امروز با حضور  جمعی از اعضای هیئت مجامع خیرین و حجج جمشیدی، تقوی، جمعی از نمایندگان مجلس در مجتمع آدینه برگزار شد.

حجت‌الاسلام تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ادامه این نشست با بیان اینکه انقلاب اسلامی نقشه سیاسی جهان را تغییر داد و همه نگاه ها را متوجه خود کرد، گفت: خاستگاه انقلاب اسلامی و نقطه آغاز این انقلاب مدرسه علمیه فیضیه بوده است، این مدرسه بذر بصیرت و بیداری را در ذهن ها کاشت.

وی با بیان اینکه کسی که رهبری انقلاب را بر عهده گرفت یک شخصیت و یک عالم وارسته و مرجع تقلید شایسته بود که از مدرسه فیضیه برخاست، اظهار کرد: او از بی‌عیبان مدرسه فیضیه فریاد بیداری سر داد و مردم را متوجه خطراتی که نظام طاغوتی بر آنها بود، متوجه کرد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به ضرورت شناخت رهبری انقلاب اسلامی تصریح کرد: رهبری انقلاب اسلامی از مکتب فقاهت برخاست و از مدرسه علمیه پرچم استقلال و آزادی را برافراشت و به دنبال او روحانیت و مدارس علمیه که همیشه مرکز جوشش و رویش و هدایت بودند آن را حمایت کردند.

وی با بیان اینکه مردم نیز در این راه به صحنه آمدند و اندیشه امام را الگوی خود قرار دادند، افزود: اسلامی که از حوزه‌ها جوشید دستمایه عاشورایی داشت به طوری که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را انکار کند.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از متن اسلام گرفته شده و پیشاپیش آن روحانیت بوده و با رهبری امام خمینی از مدرسه علمیه فیضیه آغاز شد، اظهار داشت: روحانیت به دنبال امام و مردم معتقد بودند که این انقلاب سرانجام به پیروزی خواهد رسید.

وی با بیان اینکه با توجه به روند پیروزی انقلاب و عظمت مدرسه‌های علمیه باید این فرهنگ و روحیه را تقویت کنیم، اظهار کرد: داشتن این روحیه می‌تواند جلوی تهاجم فرهنگی دشمن را بگیرد و در حال حاضر با توجه به دشمنی‌های آشکار استکبار باید بدانیم همین جریان کشور را نگه داشت و آن را حمایت کرد.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه ما به فرهنگ حوزه‌های علمیه جهت حفظ استقلال و آزادی احتیاج داریم، افزود: اگر بخواهیم روحیه مردم را بالا برده و آنها را مقاوم کنیم باید از مدرسه‌های علمیه کشور شروع کنیم.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه هر آنچه که در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌شود نتیجه‌اش مشخص بوده، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه خواهران نقش بی‌بدیلی در این راه داشتند و امیدواریم آینده موج بیشتری از این حرکت را شاهد باشیم چرا که خواهران طلبه بسیاری از خلاهای فرهنگی را در دانشگاه‌ها و مدارس پر کردند.

وی با بیان اینکه یکی از اثرات حضور خواهران طلبه مبارزه با خرافات و شبهات دینی در جلسات خانگی است، گفت: ساماندهی و پربار کردن جلسات خانگی در شهرها می‌تواند بستر مناسبی برای فعالیت فکری و فرهنگی طلبه‌های خواهر باشد.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه باید خیرین را بشناسیم و خیرسازی کنیم، اظهار کرد: کار خیر به لحاظ تربیتی جامعه را لطیف می‌کند، خیرین یک ظرفیتی هستند که باید آنها را مدیریت کرد.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اظهار کرد: کسانی که متولی این امر می‌شوند باید بدانند چگونه ظرفیت‌سازی کنند، مبادا در این راه ظرفیت‌سوزی کنیم. ما باید این بستر را فراهم کنیم و با کادرسازی و تربیت نیرو حوزه‌های علمیه را تقویت نماییم.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.